+38 (044) 501 38 89 +38 (066) 980 49 33
+38 (063) 055 87 39 +38 (098) 108 76 56

ПОЗАПЛАНОВІ ПЕРЕВІРКИ 2021. РІШЕННЯ РНБО ВІД 25.03.2021

08 Квітня 2021
ПОЗАПЛАНОВІ ПЕРЕВІРКИ 2021. РІШЕННЯ РНБО ВІД 25.03.2021

Ми обіцяли, що завершили публікації-страшилки, про звітність, перевірки, але…😔

Життя вносить свої корективи….

ℹ️ Просимо звернути увагу на дану публікацію надрокористувачів, які:

🔶 отримали спеціальний дозвіл на користування надрами поза аукціоном за результатами апробації запасів корисних копалин;

🔶 не розпочали видобування корисних копалин, протягом терміну, передбаченого умовами спеціального дозволу або законодавства.

Зараз наші фахівці, які разом з клієнтами стоять на перевірках і б’ються до останнього за кожне порушення, як завжди шукають, чи є якісь додаткові моменти в рамках чинного законодавства, які допоможуть зменшити негативні наслідки для підприємства, що потрапило під позапланову перевірку. Якщо знайдемо щось нове, що не було висвітлено в наших попередніх публікаціях, які стосувались перевірок – викладемо покрокову інструкцію.

А поки що ми пропонуємо Вам коментарі наших 🤓👉 юристів з питань надрокористування. Хто озброєн знанням законодавства, той завжди у більш виграшній позиції!

📌 25 березня 2021 року Указом Президента України № 122/2021 введено в дію Рішення РНБО від 25 березня 2021 року «Щодо стану справ у сфері надрокористування», яке рекомендує Прем'єр-міністрові України надати доручення Державній службі геології та надр України (Держгеонадра):

1. забезпечити проведення у 2021 році в установленому порядку позапланових перевірок діяльності суб'єктів господарювання у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, які:

а) поза аукціоном отримали спеціальні дозволи на користування надрами за результатами апробації запасів корисних копалин без спеціального дозволу на користування надрами;

б) не розпочали видобування корисних копалин, передусім нафти і газу, протягом двох років після отримання спеціальних дозволів на видобування;

в) не розпочали видобування корисних копалин протягом двох років після затвердження балансових запасів вуглеводнів у разі наявності спеціального дозволу на користування нафтогазоносними надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, з подальшим видобуванням;

г) не розпочали видобування корисних копалин протягом десяти років після отримання спеціальних дозволів на користування нафтогазоносними надрами з метою геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, з подальшим видобуванням.

❗️ Особам, що ймовірно підпадають під дію Указу варто самостійно або із залученням профільних спеціалістів провести внутрішню перевірку своєї діяльності та встановити ступінь ймовірності стати суб’єктом позапланової перевірки Держгеонадра.

Актуальна інформація про перевірки розміщена на Інспекційному порталі за посиланням ➡️ https://inspections.gov.ua/

❗️ Позапланові заходи здійснюються в робочі часи суб'єкта господарювання, встановлені правилами внутрішнього трудового розпорядку. Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - 2 робочих днів.

❗️ Перед фізичним допуском інспектора в день перевірки керівник підприємства або інша уповноважена особа повинна уважно перевірити документи інспектора (-ів):

1. Наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб’єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) видається посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

2. Посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю). Детальніше про вимоги до посвідчення (направлення) – за посиланням: ➡️ https://inspections.gov.ua/ready4/publication/view?id=40

3. Службове посвідчення інспектора. Детальніше про вимоги до службового посвідчення інспектора за посиланням: ➡️ https://inspections.gov.ua/ready4/publication/view?id=41

❗️Підприємець має право не допускати посадових осіб Держгеонадра до здійснення перевірки, якщо вони не пред'явили документи, наведені у п.2, 3.

❗️Якщо документи перевіряючих осіб відповідають вимогам законодавства, то суб’єкт господарювання зобов’язаний допустити їх до перевірки. Детальніше про свої права і обов’язки під час проведення перевірки, та про відповідальність зазначено в ст.ст.10 - 12 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - ➡️ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/877-16#Text

🔷Сама перевірка має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником. Під час проведення перевірки інспектор використовує лише уніфіковану форму акту, який містить вичерпний перелік питань для перевірки (уніфіковану форму акту, затверджену Міністерством екології та природних ресурсів України можна переглянути за посиланням: ➡️ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0818-19#n13 ).

🔷 За результатами проведення перевірки інспектор надає на підпис керівнику або іншій уповноваженій особі підприємства два екземпляри акта перевірки. Якщо суб’єкт перевірки не згоден з результатами перевірки, то варто детально викласти всі свої зауваження в акті перевірки і тільки потім його підписати. У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт, посадова особа Держгеонадра вносить до такого акта відповідний запис.

🔷Далі все як і зазвичай: складається припис, надається термін, усуваються порушення. Не будемо повторюватись, про це ми писали в попередніх публікаціях: ➡️ https://www.facebook.com/ugs.com.ua/posts/2671337746449907

⚖️У будь-якому випадку варто пам’ятати, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

🔖При цьому кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (стаття 55 Конституції України)!

Право на судовий захист відображене і в частині першій статті 5 КАС України, відповідно до якої кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Наші фахівці як завжди готові надати Вам будь яку допомогу:

📍 Провести внутрішній аудит;

📍 Запропонуємо варіанти виправлення виявлених порушень;

📍 Виправимо все що можна виправити. Виправити можна УСЕ. Питання лише в термінах, але ми постараємось встигнути;

📍 Приїдемо до Вас під час перевірки. З позаплановими звичайно ж складніше, ми приїдемо, а не прилетимо або телепортуємось, але… ми зробимо все можливе, щоб дістатися вчасно і допомогти Вам грамотно підписати акт перевірки;

📍 У разі необхідності ініціювання судового процесу з оскарження рішень Держгеонадра або захисту Вашого підприємства від позову Держгеонадра, надамо фахового юриста з надрокористування для захисту в суді Ваших інтересів.

будь в курсі новин та змін у законодавстві

підпишись та отримуй інформацію першим